מה ההבדל בין בררנות לדיוק?

מה ההבדל בין בררנות לדיוק?

כללי

אנשים שמחפשים זוגיות הרבה זמן, טוענים שהסיבה שהם לא מצאו זוגיות היא כי הם בררנים, גם הסביבה מטיחה בהם שהם לוקים בבררנות יתר ולכן פוסלים אופציות רלוונטיות.

מצד שני, כל תורות הניו אייג' טוענות כי כשאתה מדייק ליקום את מה שאתה מחפש, אתה תמצא.

אז האם מדובר בבררנות או דיוק?

מה היא בררנות?

על פי ההגדרה המילונית בררניות היא: נוטה לברור רבות לפני ההחלטה; סלקטיבי

על פי הגדרת ההמון בררן הוא אדם שפוסל הרבה על פי הגדרות נוקשות ואינו מוכן ל"התפשר", גם אם הקריטריונים שלו מוגזמים.

לדוגמא עידו (שם בדוי), לקוח שלנו שהוא גבר מצליח, נראה מצוין פלוס, משכיל, חמוד, נעים וחברותי.

הוא למשל הגיע עם רשימת מכולת מדויקת הכוללת: היא צריכה להיות בין הגובה 168-174 (לא פחות ולא יותר), עד גיל 30 (הוא בן 40), מראה בהיר, שיער חלק ארוך, פנים יפות, גוף ספורטיבי, רגליים ארוכות, לא גרושה (הוא גרוש), משכילה , עצמאית, חייכנית, חברותית, משפחתית, מחוברת למסורת.

האם עידו בררן או פשוט מאוד מדויק?

על פניו, עידו הוא גבר שכביכול מחובר לעצמו, היה במערכות יחסים ויודע מה נכון לו. אבל…

כשאנחנו שומעות רשימה כזו כביכול "מדויקת" ברור לנו שישנה פה איזושהי בעיה. הרשימה יותר מדי מדויקת ועוסקת בתפל ולא בעיקר.

וזה בדיוק ההבדל בין דיוק לבררנות.

דיוק הוא להבין מה העיקר, מה הכי חשוב לך ועל זה לא לוותר. בררנות היא פסילה על המון פרמטרים שהם לאו דווקא רלוונטים, כלומר תפל.

למשל, ניסינו לחבר לעידו בחורה שעונה על כל הפרמטרים חוץ מהעובדה שהיא 160. הוא ממש התלהב מהתמונה והתיאור אבל לא הצליח להתגבר על עניין הגובה שבעיניו הוא קריטי ולכן החליט לא להכיר אותה.

כמובן שעידו הביע תסכול סביב הנושא, ואמר לנו "איך תמיד יש קאטצ'".

עידו, זה כל כך לא קאטצ', הבחורה מתאימה לך כמו כפפה ליד, יש לכם תחומי עיניין משותפים, הגעתם מרקע דומה, יש לכם ערכים דומים, אתם רוצים את אותם דברים בחיים כולל איך יראו חיי המשפחה שלכם בנוסף כבונוס, היא בול הטעם שלך, אז איך אתה נותן להזדמנות הזו לחמוק מידך?

אנחנו יודעות בדיוק איך, אנשים שמגדירים את עצמם כ"בררנים", הם בעצם מפחדים ממשהו.

מפחדים להכנס לקשר, מפחדים לפתוח את הלב בפני מישהו, מפחדים להקשר ואז להפגע.

הם מציבים תנאים בלתי אפשריים על מנת לתרץ את המצב בכך שעדיין לא הכירו את הבחורה הנכונה, ומה לעשות שיש להם נסיון והם כבר יודעים מה נכון להם, ומה יעשה להם טוב ולא מוכנים לבזבז את הזמן על אנשים לא מתאימים.

בינתיים עובר הזמן והם עדיין לבד, וזה בטוח זמן מבוזבז.

אז איך תדע אם אתה מדייק, או שאתה סתם בררן?

  1. תרשום לעצמך את רשימת כל התכונות שחשובות לך בבת זוג אידיאלית. כלומר תיצור רשימת מכולת, ואל תתבייש, כתוב כל מה שנראה לך חשוב.
  2. שלושת הדברים הראשונים שכתבת הם הכי חשובים – סמן אותם.
  3. תסתכל על הרשימה, סמן לך בעיגול את כל התכונות שחוזרות על עצמן, אם יש תכונה שכתבת יותר מפעם אחת, זה סימן שזו תכונה קריטית והיא חשובה לך מאוד – עליה לא מוותרים!
  4. סמן 3 תכונות שמבחינתך הן הכי קריטיות – מה שנקרא מה אתה לוקח איתך לאי בודד.

בהחלט יכולה להיות חפיפה בין סעיף 2-4, ייתכן ומדובר באותן התכונות.

  • כל התכונות שלא סימנת בסעיפים הנ"ל הם התפל. בונוס שנחמד אם יש, אבל לא חובה. תכונות אלה הם התפל, ועושות את ההבדל בין בררנות לדיוק.

אם אתה מרגיש שקשה לך לוותר על שאר הסעיפים ברשימה, זה הזמן לעשות בדק בית ולבדוק, למה?

ייתכן שיש לך מחסום/ חשש/פחד כלשהו להיכנס למערכת יחסים. ככל שהרשימה שלך ארוכה ומפורטת יותר, וככל שישנם הרבה סעיפים שאתה לא מוכן לשחרר ולוותר עליהם, אתה בעצם מחפש מישהי כל כך ספציפית שייתכן ועדיין לא נולדה.

בסיכומו של דבר אתה רוצה בת זוג, שיהיה לך כיף איתה, שתעניין אותך, וכן גם משיכה היא חשובה, אבל אם אתה מוצא את עצמך מציין כי אתה נמשך רק לבחורה אחת מאוד ספציפית זו בעיה.

לכל גבר יש סגנון וטעם מסוים, אבל הוא אמור להיות רחב יחסית על מנת שיוכלו להיכלל בו כמות גדולה של בחורות. לא ייתכן שכל בחורה שאתה מכיר, יש בה משהו שלא עושה לך את זה.

אם זה המצב, אתה כנראה מחפש תירוצים למה לא.

וכן, ככל שתדייק יותר, ותתרכז בדברים החשובים באמת, יש סיכוי גבוה שתכיר אותה בקרוב. מנסיון, כשמתרכזים רק בעיקר, הוא מגיע תמיד עם חבילת בונוס, של כל שאר הדברים שרצית וייחלת לעצמך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *